Post main image

Πόσες φορές έχετε σκεφτεί ότι ξοδεύετε υπερβολικά αρκετό χρόνο προσπαθώντας να αντιμετωπίσετε καταστάσεις όπως μάχες για διάβασμα, πλαστελίνη στο πληκτρολόγιο, ατελείωτα «αυτή το ξεκίνησε» & ελάχιστο στη δημιουργία εμπειριών που θα βοηθήσουν τα παιδιά να ευημερήσουν;

* Γράφει η Θεοδοσίου Μαρία Εκπαιδευτικός Bs’c Ιστορίας-Αρχαιολογίας ΑΠΘ και Co-founder of AeliaPath Center for Holistic & Experiential Learning
Ευτυχώς o Ντάνιελ Σίγκελ και η Τίνα Πευν Μπράνσον στο βιβλίο τους « Τι συμβαίνει στον εγκέφαλο του» μας καθησυχάζουν πως στην πραγματικότητα οι στιγμές που προσπαθούμε να επιβιώσουμε είναι ευκαιρίες να βοηθήσουμε τα παιδιά να ευημερήσουν. Μας δίνουν τις κατευθυντήριες γραμμές για το πώς θα εκμεταλλευτούμε τις καθημερινές στιγμές με τα παιδιά, για να τα βοηθήσουμε να ξετυλίξουν όλο τους το δυναμικό, να είναι περισσότερο ο εαυτός τους, να νιώθουν άνετα και να έχουν περισσότερη ανθεκτικότητα.
Αυτό που χρειάζεται είναι να κατανοήσουμε βασικά στοιχεία για τον εγκέφαλο του παιδιού. Ο εγκέφαλος καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το ποιοι είμαστε και το τι κάνουμε. Ο σχηματισμός του εγκεφάλου οφείλεται σημαντικά στις εμπειρίες που προσφέρουμε στα παιδιά. Αποτελείται από διαφορετικά μέρη. Η αριστερή πλευρά μας βοηθά να σκεφτόμαστε λογικά και να οργανώνουμε τις σκέψεις μας. Η Φρόσω Μπενέτη στο βιβλίο της « Εμψύχωση ομάδας με τη Συνθετική Παιγνιόδραση» Α΄ τόμος αναφέρει ότι κατά το 1ο έτος ζωής ενός παιδιού όταν αυτό ξεκινά να χρησιμοποιεί το λόγο, η ανάπτυξη του αριστερού τμήματος είναι τρομερή. Αρχίζει το παιδί να γνωρίζει « τι είναι και τι κάνει καθετί στον κόσμο». Το δεξιό τμήμα του εγκεφάλου το οποίο είναι αυτό που χρησιμοποιούν αποκλειστικά τα βρέφη έως τη συμπλήρωση του πρώτου έτους ζωής, είναι αυτό της σύνθεσης, της δημιουργικότητας και μας βοηθά να έρθουμε σε επαφή με τα συναισθήματα μας. Είναι ολιστικό και μη λεκτικό, μας ενισχύει τη διαίσθηση.
Κατά τα τρία πρώτα χρόνια στη ζωή ενός παιδιού κυριαρχεί το δεξιό τμήμα. Τα παιδιά ζουν τη στιγμή. Την ώρα που πρέπει να προλάβετε ένα ραντεβού με το γιατρό, το παιδί μπορεί ξαφνικά να καθίσει κάτω και να παίζει με μια πασχαλίτσα, πλήρως αφοσιωμένο. Σε αντίθεση ένα νήπιο που έχει ξεκινήσει να ρωτά 100φορες την ημέρα «Γιατί;;» μας δίνει την πληροφορία ότι έχει ξεκινήσει η κυριαρχία του αριστερού τμήματος του εγκεφάλου.
Επομένως, στόχος είναι να οδηγήσουμε τα παιδιά να δίνουν σημασία και στη λογική και στο συναίσθημα ώστε να είναι ισορροπημένα και με αυτό τον τρόπο θα κατανοήσουν τον εαυτό τους και τον κόσμο γύρω τους.

Δείτε ακόμα:

Επιτυχημένα ή ευτυχισμένα παιδιά;

Home

Post image
Τι μαθήματα παίρνουμε από έναν σκύλο;
Post image
Μπισκότα χωρίς ζάχαρη
Post image
Τα ζώα έχουν την ανάγκη όλων μας!

Inspiration

Post image
Μάκης Ανανιάδης: “Η ιδέα για τη δημιουργία ενός φεστιβάλ για την οικογένεια…”
Post image
Φαίη Βασιλικού: “Θαυμάζω τις μητέρες που…”
Post image
Επιστήμονες με μαθησιακές δυσκολίες