KIDOT Festival 4: 8 & 9 Οκτωβρίου, ΔΕΘ Helexpo
Post main image

Έφτασε αυτή η εποχή του χρόνου και πάλι! Τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο και για άλλη μια φορά είμαστε αντιμέτωποι με την πρόκληση της δημιουργίας του κολατσιού τους. Το κολατσιό πρέπει να παρέχει στα παιδιά την ενέργεια που χρειάζονται ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο απαιτητικό ωράριο του σχολείου, αλλά παράλληλα πρέπει να είναι και αρκετά ελκυστικό ώστε να το φάνε σίγουρα! Και μην ξεχνάμε πόσο βασικό είναι η προετοιμασία του να μην είναι χρονοβόρα.

Μπορούμε όμως να το πετύχουμε; Με λίγο σχεδιασμό, και μερικές συμβουλές και ιδέες, είναι απολύτως εφικτό. Ακολουθούν, λοιπόν, 10 συμβουλές και συνταγές για να οργανώσετε σωστά το lunchbox του παιδιού!

1)Συμπεριλάβετε τα παιδιά!

Μια αγγλική παροιμία λέει ότι «μπορείς να οδηγήσεις το άλογο στο νερό, αλλά δεν μπορείς να το αναγκάσεις να πιει». Αυτό ισχύει 100%  για πολλά παιδιά. Αλλά αν τα αφήσετε να συμμετάσχουν στην προετοιμασία ενός υγιεινού κολατσιού είναι πιο πιθανό να το φάνε. Με αυτό τον τρόπο τα εκπαιδεύετε σχετικά με την διατροφή και τα βοηθάτε να κάνουν τελικά τις καλύτερες επιλογές για τα γεύματά τους.

2)Συγκεντρώστε τις συνταγές σας.

Περάστε λίγο χρόνο αναζητώντας στο διαδίκτυο και σε βιβλία υγιεινές συνταγές. Εκτυπώστε τα, γράψτε τα και μαζέψτε τα σε ένα μέρος. Έτσι θα έχετε ένα σωρό φρέσκες ιδέες στα χέρια σας όταν τις χρειάζεστε. Και αν τα παιδιά σας είναι αρκετά μεγάλα, μπορούν κι αυτά να σας βοηθήσουν.

3)Σχεδιασμός 

Έχοντας έτοιμο το κολατσιό εξοικονομείτε χρόνο και αναστάτωση αφού σας προσφέρει τη σιγουριά ότι έχετε έτοιμο ένα ισορροπημένο γεύμα για το παιδί σας. Το μαγείρεμα σε μεγάλες ποσότητες είναι το κλειδί για τη σωστή διαχείριση του χρόνου και βοηθά στην αποφυγή όλων αυτών των λιγότερο υγιεινών επιλογών. Υπολογίστε πόσο καιρό διαρκούν τα γεύματα στην κατάψυξη, πόσες μερίδες θα έχετε από την κάθε συνταγή και πότε θα χρειαστεί να ψήσετε μια ακόμη παρτίδα. Μπορείτε να κάνετε κάτι που θα διαρκέσει μια ολόκληρη εβδομάδα;!

4)Τα πράγματα είναι απλά

Μην το παρασκέφτεστε! Το φρέσκο φαγητό είναι το καλύτερο είδος φαγητού για τα παιδιά. Ο στόχος άλλωστε είναι να περιορίσετε τα επεξεργασμένα και συσκευασμένα τρόφιμα. Ένα ισορροπημένο lunchbox θα περιλαμβάνει ένα μείγμα από φρέσκα φρούτα, λαχανικά, πρωτεΐνες και γαλακτοκομικά προϊόντα.

5)Ετοιμάστε ενδιαφέροντα γεύματα

Προσπαθήστε να μην τους ετοιμάζετε τα ίδια πράγματα καθημερινά – μπορείτε να αφήσετε τα παιδιά να συσκευάσουν τα γεύματα μαζί σας ώστε να γνωρίζουν ποιες είναι οι επιλογές τους και να αποφασίσουν μόνα τους τι θα πάρουν μαζί τους.

6)Προετοιμάστε το κουτί από το προηγούμενο βράδυ.

Όταν θα έχετε το lunchbox έτοιμο από το βράδυ θα έχετε ελεύθερο το πρωινό σας για να απολαύσετε κάποιες στιγμές με τα παιδιά μέχρι να έρθει η ώρα να πάνε στο σχολείο.

7)Μην ξεχάσετε ό,τι περίσσεψε από την προηγούμενη μέρα.

Αν σας έχει περισσέψει λίγο φαγητό από το βραδινό γεύμα γιατί να μην το χρησιμοποιήσετε σαν μέρος του κολατσιού; Είναι σίγουρα ένα πολύ πιο υγιεινό γεύμα από οτιδήποτε έτοιμο.

8)Λάβετε υπόψη την ασφάλεια των τροφίμων. 

Βεβαιωθείτε ότι το lunchbox σας δεν είναι μόνο νόστιμο αλλά και ασφαλές. Χρησιμοποιήστε ένα μονωμένο lunchbox και ένα πακέτο πάγου για να κρατήσετε τα τρόφιμα δροσερά και ένα θερμός τροφίμων για τα καυτά τρόφιμα.

9)Επιλέξτε το καλύτερο ποτό για την υγεία και την ενυδάτωση.

Δεν υπάρχει ανάγκη για ζαχαρούχα ποτά, όπως o χυμός, ή το αναψυκτικό. Το νερό αποτελεί το καλύτερο ποτό τόσο για την ενυδάτωση τους όσο και για τη γενική ευεξία. Παγώστε το μπουκάλι νερού το καλοκαίρι έτσι θα παραμείνει δροσερό μέχρι το μεσημέρι.

10)Θυμηθείτε την αξία του πρωινού.

Το πρωινό αναφέρεται συχνά ως το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρα. Παρακάμπτοντάς το μπορεί να υπάρξουν συνέπειες στη συγκέντρωση, τη διάθεση και τη συμπεριφορά του παιδιού σας κάνοντάς το να αισθάνεται σε σύγχυση όλη την υπόλοιπη μέρα. Ένα καλό πρωινό μπορεί να απομακρύνει το άγχος σας για το «σωστό» κολατσιό του παιδιού αφού ήδη μέσω αυτού έχουν εφοδιαστεί με θρεπτικά στοιχεία που χρειάζονται.

Το σημαντικότερο που πρέπει να θυμόμαστε σε όλα αυτά είναι ότι η ανάπτυξη υγιεινών συνηθειών θέλει χρόνο και εξάσκηση. Μόλις βρείτε το ρυθμό της οικογένειάς σας, βάζοντας υγιεινά τρόφιμα στα lunchboxes, η υγιεινή διατροφή θα γίνει δεύτερη φύση τους.

Δείτε επίσης:

Μαμά τι έχει το ταπεράκι μου σήμερα; 5 υγιεινά γεύματα για το σχολείο

Green Living

Post image
Φυσικά καθαριστικά για να “τη βγάλουμε καθαρή”
Post image
Η Κοπεγχάγη θα φυτέψει καρποφόρα δέντρα στους δρόμους με δωρεάν φρούτα για τους κατοίκους της
Post image
Superblocks: Το ριζοσπαστικό πείραμα της Βαρκελώνης, αλλάζει τη ζωή όλης της πόλης

Family corner

Post image
Υγιεινό και ασφαλές περιβάλλον στο σπίτι σας (1ο μέρος)
Post image
Βιβλίο και παιδί: Μια σχέση που αξίζει να δημιουργηθεί!
Post image
Υγιεινό και ασφαλές περιβάλλον στο σπίτι (2ο μέρος)