STEAM Εκπαίδευση Online: 10 ιδέες για να γίνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον!
Share
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει τις δικές της απαιτήσεις και ιδιαιτερότητες, ωστόσο οι συνθήκες από εδώ και στο εξής υποχρεώνουν κάθε εκπαιδευτή να έχει ευελιξία και να μπορεί να προσφέρει ένα ενδιαφέρον μάθημα, αντίστοιχο μ’ εκείνο που θα πραγματοποιούσε σε μία κανονική αίθουσα!
Η Eduk8, ως επίσημο Lego Education Academy center, παρέχει στους εκπαιδευτικούς STEAM χρήσιμες συμβουλές ώστε το μάθημα να είναι ενδιαφέρον και διασκεδαστικό για κάθε μαθητή, ακόμα και αν γίνεται online!
Πρόκληση #1: Η τάξη δεν έχει πολλή ενέργεια
Λύση: Η αλήθεια είναι πως ένα διαδικτυακό μάθημα κουράζει πιο γρήγορα τους μαθητές, γι’ αυτό καλό είναι πριν από κάθε άσκηση να ζητήσετε από τα παιδιά είτε να σηκωθούν από τη θέση τους για λίγο, είτε ν’ αλλάξουν δωμάτιο αν αυτό είναι εφικτό. Αν η άσκηση απαιτεί πολύ χρόνο, κατά τη διάρκεια αυτής μπορείτε να τους βάλετε ένα μικρό παιχνίδι για λίγα λεπτά ώστε να “ξεκουραστούν”.
Πρόκληση #2: Ο μονόλογος μοιάζει αναπόφευκτος
Λύση: Παρατηρήστε τον εαυτό σας και αν δείτε ότι μιλάτε μόνοι σας για περισσότερα από 6 λεπτά, κάντε μία παύση και απευθυνθείτε στους μαθητές σας ζητώντας τους να κάνουν μία περίληψη όσων είπατε. Εναλλακτικά, μπορείτε να ρωτήσετε εάν έχουν τυχόν απορίες.
Για να γίνει ακόμα πιο διαδραστικό το μάθημα, χρησιμοποιήστε polls, αλλά και πολυμέσα όπως βίντεο, γραφιστικά και ήχους. Μπορείτε να ζητήσετε από διάφορους μαθητές να διαβάσουν ή ν’ ανακεφαλαιώσουν ώστε να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι.
Πρόκληση #3: Κάποιοι μαθητές μιλούν περισσότερο από άλλους
Λύση: Βάλτε στους μαθητές ατομικές ασκήσεις και ζητήστε τους να γράψουν τις απαντήσεις στο chat. Στη συνέχεια, ρωτήστε τους μαθητές -απευθυνόμενοι με το όνομά τους- να σας πουν πώς σκέφτηκαν τη λύση. Είναι καλό, επίσης, να θέσετε κάποιους κανόνες όπως το “σήκωμα του χεριού” αν κάποιος μαθητής έχει μία απορία.
Πρόκληση #4: Η σύνδεση δεν είναι καλή σε κάποιους μαθητές
Λύση: Στις περιπτώσεις που δεν ακούτε ή δεν βλέπετε καλά έναν μαθητή, ζητήστε του είτε να επαναλάβει, είτε να μοιραστεί τη σκέψη του στο chat. Αν δεν τα καταφέρει, ζητήστε του να ανεβάσει φωτογραφία ή βίντεο από την κατασκευή που έφτιαξε.
Πρόκληση #5: Μία μικρή ομάδα δυσκολεύεται να συνεργαστεί
Λύση: Αν δουλεύετε με μικρότερα γκρουπ και breakout rooms και διαπιστώσετε πως το γκρουπ δεν έχει προχωρήσει, αναθέστε εσείς ρόλους (ορίστε κάποιον υπεύθυνο, για παράδειγμα) ώστε να καθοδηγεί την ομάδα. Επιπρόσθετα, θα βοηθήσει πολύ αν τους δώσετε μία λίστα με πράγματα που πρέπει να γίνουν πριν τους χωρίσετε σε μικρότερες ομάδες. Κατά τη διάρκεια της άσκησης, προσπαθήστε να μπείτε σε όλα τα “δωμάτια” και να ρωτήσετε αν χρειάζονται κάπου βοήθεια.
Πρόκληση #6: Κάποιοι μαθητές χρειάζονται επιπλέον ενίσχυση
Λύση: Αν διαπιστώσετε πως κάποιοι μαθητές δεν έχουν καταλάβει, για παράδειγμα, μία άσκηση, καλέστε τους σε ένα breakout room και δώστε τους έξτρα κατευθύνσεις. Θα ήταν καλό, επίσης πριν το μάθημα, να έχετε κάποιες “συναντήσεις” με κάποιους μαθητές που χρειάζονται καθοδήγηση και βοήθεια.
Πρόκληση #7: Οι ομάδες μαθητών δεν σημειώνουν πρόοδο σε μία άσκηση
Λύση: Είναι ιδανικό να έχετε δώσει μία checklist ώστε να υπάρχει ένας σκελετός για κάθε άσκηση και φυσικά να επισκέπτεστε όλα τα breakout rooms για να λύνετε απορίες. Επιπλέον, μπορείτε να ενθαρρύνετε τους μαθητές να κάνουν ερωτήσεις στο chat ώστε να μπορούν ν’ απαντηθούν από άλλες ομάδες που έχουν προχωρήσει ή να σας ειδοποιήσουν όταν χρειάζονται βοήθεια κι εσείς βρίσκεστε σε άλλο breakout room με άλλη ομάδα.
Πρόκληση #8: Κάποια άτομα θέλουν να είναι στην ίδια ομάδα συνέχεια
Λύση: Καλό είναι να εναλλάσσονται οι δυναμικές της ομάδας ώστε να καλλιεργηθεί η έννοια της συνεργασίας. Όσον αφορά στο feedback, προσπαθήστε να είστε δημιουργικοί, ζητώντας από τους μαθητές π.χ. να σχολιάσουν πάνω σε μία φωτογραφία, να βγάλουν εκείνοι φωτογραφία από μία κατασκευή τους, κ.ο.κ.
Πρόκληση #9: Κάποιοι μαθητές δεν προσέχουν όταν κάποιος συμμαθητής τους παρουσιάζει
Λύση: Η προσοχή των μαθητών ξεφεύγει πολύ εύκολα ειδικά σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον. Για να ενεργοποιήσετε την προσοχή τους όταν μία άλλη ομάδα παρουσιάζει την άσκησή της, ζητήστε τους να κρατούν σημειώσεις και να έχουν έτοιμη μία ερώτηση για να κάνουν στην ομάδα αμέσως μετά την παρουσίαση. Εναλλακτικά, μπορείτε να ρωτήσετε κάποια από τα παιδιά πώς η ιδέα της ομάδας θα βοηθήσει το δικό τους project.
Πρόκληση #10: Κάποιες ομάδες δεν έχουν ολοκληρώσει την άσκηση και δεν μπορούν να παρουσιάσουν
Λύση: Σε αυτή την περίπτωση, ζητήστε από τους μαθητές να μοιραστούν φωτογραφίες ή βίντεο από την τελική εργασία, την οποία θα παρουσιάσουν στο επόμενο μάθημα.
*Στην ιστοσελίδα της Eduk8, θα βρείτε πλούσιο υλικό της LEGO Education με καθοδήγηση, μέσα και συμβουλές ώστε να προσφέρετε ένα μάθημα υψηλής ποιότητας δια ζώσης, διαδικτυακά ή και υβριδικά! Δείτε περισσότερα εδώ.
Διαβάστε επίσης: