Post main image

Τα παιδιά επέστρεψαν στο σχολείο και τώρα πια έχουν αποκτήσει μια ρουτίνα με συγκεκριμένο πρόγραμμα και εργασίες. Αυτό που θέλετε περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι να τα παρακινήσετε ώστε να κάνουν τις εργασίες τους όσο γίνεται πιο γρήγορα. Ωστόσο γνωρίζουμε ότι τα παιδιά χρειάζεται να χαλαρώσουν για λίγο πριν να ξεκινήσουν και πάλι το διάβασμα. Μπορούν να συγκεντρωθούν καλύτερα στις εργασίες τους αν τους επιτρέψετε να έχουν λίγο χρόνο για να συζητήσετε για την μέρα τους. Είναι ουσιαστικά σαν να έχουν το δικό τους διάλειμμα για καφέ.

Ακολουθούν λοιπόν κάποιοι τρόποι που θα κάνουν τα παιδιά να απολαμβάνουν έστω και λίγο την ώρα του διαβάσματος αλλά να είναι και πιο παραγωγικά:

  • Χαλαρώστε, ανεφοδιαστείτε και επικοινωνήστε. Πάρτε τον χρόνο σας να καθίσετε με το παιδί σας όταν επιστρέφετε στο σπίτι. Ετοιμάστε μαζί ή αφήστε τα να απολαύσουν το φαγητό που ετοιμάσατε γι’ αυτά. Ρωτήστε τα για το πώς ήταν η μέρα τους στο σχολείο, για τους φίλους τους ή για οτιδήποτε άλλο συζητήθηκε στην αίθουσα. Να μην είστε επικριτικοί σε ό,τι ακούσετε. Αναγνωρίστε ότι το παιδί σας ίσως χρειαστεί να ξεσπάσει λίγο για ότι το αναστάτωσε. Μετά από το γεύμα το παιδί θα είναι σίγουρα πιο έτοιμο να εστιάσει στις εργασίες του.
  • Δημιουργήστε έναν χώρο στο σπίτι για το διάβασμα του παιδιού. Βάλτε ένα καλάθι με μολύβια, στυλό, ψαλίδια, γόμες και ό,τι άλλο θεωρήσετε πως θα είναι χρήσιμο στον χώρο που δημιουργήσατε. Μιλήστε γι’ αυτό εκ των προτέρων.
  • Κλείστε την τηλεόραση και μην την χρησιμοποιείτε ούτε εσείς οι ίδιοι. Πολλά παιδιά απολαμβάνουν να ακούνε την αγαπημένη τους μουσική ενώ κάνουν τα μαθήματά τους, αλλά προσπαθήστε να αποφύγετε τους οπτικούς περισπασμούς στο ελάχιστο.

  • Βοηθήστε το παιδί σας να ελέγξει τη λίστα με τα καθήκοντά του και βοηθήστε το να θέσει προτεραιότητες. Έπειτα μοιραστείτε μαζί του στρατηγικές σχετικά με το πώς να αντιμετωπίσει την κάθε εργασία του. Συχνά το πιο δύσκολο κομμάτι είναι η σειρά της δουλειάς. Ξεκινάτε με το πιο εύκολο πράγμα ώστε να το τελειώσετε γρήγορα και μετά να προχωρήσετε σε αυτά που θα σας «φάνε» περισσότερο χρόνο; Αντιμετωπίζετε τις εργασίες που θέλουν περισσότερη σκέψη πρώτα όταν δηλαδή είστε λιγότερο κουρασμένοι; Η διδασκαλία αυτών των στρατηγικών βασίζεται στο να ξέρετε τι είναι αυτό που βοηθάει περισσότερο το παιδί σας. Διδάσκετε στο παιδί σας να μπορεί να αντιμετωπίζει τα προβλήματα μόνο του έτσι ώστε να γίνει αργότερα ένα άτομο το οποίο θα μπορεί να αντιμετωπίζει τα θέματα που θα προκύψουν στη ζωή του μόνο του με αυτοπεποίθηση.
  • Πρωτίστως αντισταθείτε στον πειρασμό να τους δώσετε τις απαντήσεις. Εάν το παιδί σας έχει κολλήσει και δεν μπορεί να προχωρήσει σε ένα πρόβλημα μαθηματικών για παράδειγμα , πείτε του τον τρόπο που θα πρέπει να το λύσει αλλά μην του δίνετε έτοιμη την απάντηση. Ρωτήστε το : Tι πιστεύεις ότι πρέπει να κάνεις; Τι έκανε η δασκάλα σου στο σχολείο όταν έλυσε αντίστοιχα προβλήματα; Πώς θα μπορούσες να το σπάσεις σε μικρότερα κομμάτια ώστε να μπορέσεις να το λύσεις; Σε ποιο σημείο στο βιβλίο μπορείς να κοιτάξεις και να διαβάσεις για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις; Δώστε κάποιες οδηγίες αν είναι απαραίτητο. Είναι σαν να μαθαίνεις στο παιδί σου να δένει τα κορδόνια του. Βοηθήστε το λίγο αλλά επιτρέψτε του να δοκιμάσει μόνο του μέχρι να τα καταφέρει.

Εάν το παιδί σας δεν έχει συνηθίσει να κάνει τις εργασίες του χωρίς βοήθεια, ίσως πάρει λίγο καιρό και δουλειά  στην αρχή για να το εκπαιδεύσετε με τις στρατηγικές που χρειάζεται να ακολουθήσει  για να δουλεύει ανεξάρτητα, να λύνει προβλήματα και να βρίσκει λύσεις. Μακροπρόθεσμα θα αξίζει. Το παιδί θα αναπτύξει αυτοπεποίθηση και θα αρχίσει να αισθάνεται ικανοποιημένο που είναι ικανό να τα καταφέρει μόνο του.

Μην ξεχάσετε μετά να διασκεδάσετε. Αφού το διάβασμα έχει ολοκληρωθεί, επιτρέψτε να κάνει κάτι που θα το διασκεδάσει σαν επιβράβευση για τον μόχθο του. Τώρα πια μπορείτε να ανοίξετε την τηλεόραση ή να επιτρέψετε να παίξει κάποιο βιντεοπαιχνίδι. Είναι σημαντικό για το παιδί σας  να μάθει να μεταθέτει το τι πραγματικά θέλει να κάνει μέχρι να ολοκληρώσει το τι πρέπει να κάνει. Αυτή είναι μια επιτυχημένη στρατηγική για τη ζωή.