“Σχολείο του μέλλοντος” στην Αυστραλία
Share
Το εκπαιδευτικό ίδρυμα Lindfield Learning Village βρίσκεται στη βόρεια πλευρά του Σίδνεϋ και είναι το πρώτο σχολείο που ακολουθεί το συγκεκριμένο σύστημα στην Αυστραλία και στοίχισε στην κυβέρνηση της χώρας περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί.
Το πανέμορφο κτίριο προσφέρει στα παιδιά υπερπλήρεις και τρομερά σύγχρονες εγκαταστάσεις από το νηπιαγωγείο μέχρι το έτος αποφοίτησης και έχει γίνει ήδη γνωστό ως «το σχολείο του μέλλοντος» που στοχεύει στο να διδάξει στα παιδιά την αξία των κοινών δραστηριοτήτων και αποσκοπεί στο να τους δώσει τα απαραίτητα εφόδια ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τα «αληθινά προβλήματα του κόσμου και της ζωής». Αυτό σημαίνει πως αντί να παρακολουθούν τα μαθήματα με τον κλασικό, παραδοσιακό τρόπο το Lindfield Learning Village θα κατευθύνει τα παιδιά προς μία πιο συνεργατική μορφή εκμάθησης.
Αν και φυσικά θα υπάρχουν καθηγητές στο σχολείο, κάποια από τα μαθήματα θα παραδίδονται από άτομα άλλων ειδικοτήτων και διαφορετικών ηλικιών που θα επιχειρήσουν να εμφυσήσουν στα παιδιά γνώσεις και ταλέντα σε ποικίλα πεδία.
Όπως δηλώνουν οι υπεύθυνοι αυτού του πρωτοποριακού ιδρύματος που θέλει να επαναπροσδιορίσει την έννοια της γνώσης και τον τρόπο κατά τον οποίο αυτή πρέπει να φτάνει στους μαθητές, στο σχολείο δεν θα υπάρχουν εργασίες, τουλάχιστον όχι με την συνηθισμένη μορφή του όρου.
«Τα παιδιά θα εξετάζονται και θα αξιολογούνται μέσα από ένα τελείως διαφορετικό σύστημα αξιολόγησης στο οποίο θα επιλέγουν ένα θέμα που τα προβληματίζει και τα αφορά και θα το παρουσιάζουν με τον τρόπο που τα ίδια επιθυμούν στον χρόνο κατά τον οποίο θα αισθάνονται ικανά και έτοιμα», δήλωσε η διευθύντρια του σχολείου Stephanie McConnell στο τηλεοπτικό δίκτυο ABC.
Aυτό που κάνει τα πράγματα ακόμα πιο ξεχωριστά είναι το γεγονός ότι το σχολείο δεν θα έχει τάξεις, αλλά τα μαθήματα θα παραδίδονται σε συγκεκριμένους χώρους που χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Tα “Waterholes” είναι κάτι αντίστοιχο των αμφιθεάτρων όπου ένα μάθημα θα μπορεί να γίνει παρουσία πολλών ατόμων, τα “campfires” όπου ένας καθηγητής θα μπορεί να δουλέψει με ένα περιορισμένο γκρουπ παιδιών και τα “caves” όπου το κάθε παιδί θα μπορεί να συγκεντρώνεται και να μελετάει μόνο του.