Post main image

O COVID-19 μας έδωσε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε ξανά ορισμένες αρχές και συνήθειες που η καθημερινότητα φροντίζει να μας κάνει να τις ξεχνάμε: συνεργασία, διασκέδαση, παιχνίδι με απλά υλικά, λιγότερες οθόνες και περισσότερη δημιουργική αξιοποίηση υλικών και εργαλείων που έχουμε γύρω μας, πραγματική επικοινωνία, videogames με μέτρο.

Προς την κατεύθυνση αυτή η ομάδα TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σκέφτηκε να συνεργαστεί  για να δημιουργήσει μία συλλογή ποικίλων δραστηριοτήτων με και χωρίς τεχνολογία, με και χωρίς τη βοήθεια γονέων, για όλες τις ηλικίες από τα προνήπια ως και μεγαλύτερα παιδιά Γυμνασίου-Λυκείου. Story telling, “Προγραμματισμός” με και χωρίς τη χρήση υπολογιστή (unplugged coding), πρωτότυπες κατασκευές, απλά πειράματα STEAM, παιχνίδια και πολλά άλλα. 

Το αποτέλεσμα ήταν, λοιπόν, η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού φυλλαδίου με ιδέες για δραστηριότητες. Μπορείτε να κατεβάσετε τα 4 τεύχη του φυλλαδίου παρακάτω.

Τεύχος 1

Τεύχος 2

Τεύχος 3

Τεύχος 4

Η ομάδα TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το έργο της βασίζονται στη φιλοσοφία της ενεργής εμπλοκής των παιδιών, σε παιγνιώδη σενάρια δημιουργίας, μάθησης και έκφρασης. Σκοπός της η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας τους, η βιωματική προσέγγιση του κόσμου και των φαινομένων γύρω τους καθώς και η ανάδειξη πολυτροπικών δεξιοτήτων μέσα από συνδυασμό σύγχρονων και παραδοσιακών πρακτικών. Τέλος, επιδιώκει τη γνωριμία με καινοτόμες μεθόδους, εργαλεία και επιστημολογικό τρόπο επίλυσης προβλημάτων, σκέψης και δράσης.

Η ομάδα TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εμπνέεται, σχεδιάζει και δρα από το 2016 στο πεδίο των εργαστηρίων STEAM/Making με παιδιά. Αποτελείται από ευρεία διεπιστημονική ομάδα εκπαιδευτών κι ερευνητών και υποστηρίζεται ενεργά από την ΕΑΔΠ και επιστημονική ομάδα μελών ΔΕΠ σημαντικής εμπειρίας πεδίου.