Post main image

Πολλοί δάσκαλοι στην Ισπανία φορούν φούστες στα σχολεία, σαν μία θέση στήριξης προς τους μαθητές τους που θέλουν να εκφράζονται ελεύθερα φορώντας φούστες αντί για παντελόνια.

Το κίνημα «Τα Ρούχα Δεν Έχουν Φύλο» (#LaRopaNoTieneGenero) ξεκίνησε από τον καθηγητή Μαθηματικών Jose Piñas τον περασμένο Νοέμβριο, όταν ένας από τους μαθητές του αποβλήθηκε και υποχρεώθηκε να επισκεφτεί ψυχολόγο επειδή φόρεσε φούστα στο σχολείο.

Ο Χοσέ Πίνιας, φαίνεται να ευαισθητοποιήθηκε αμέσως μετά το bullying που παρατήρησε εφόσον και ο ίδιος είχε δεχθεί ανάλογες συμπεριφορές κατά τα μαθητικά του χρόνια. Ο δάσκαλος ανέβασε μία φωτογραφία με φούστα και πλατύ χαμόγελο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γράφοντας «Πριν από 20 χρόνια υπέστη παρενοχλήσεις και προσβολές για τον σεξουαλικό προσανατολισμό μου στο ινστιτούτο όπου είμαι τώρα δάσκαλος. Πολλοί εκπαιδευτικοί, κοίταξαν από την άλλη. Θέλω να συμμετάσχω στον σκοπό του μαθητή, Μικέλ, ο οποίος έχει αποβληθεί και έχει σταλεί στον ψυχολόγο επειδή πήγε στην τάξη με φούστα».

Ο Μικέλ, μάλιστα, ανέβασε βιντεάκια στο TikTok φορώντας φούστες και η απήχηση του κόσμου ήταν τεράστια. Με πάνω από 1εκ. προβολές, ωθεί τους νέους να φορούν ότι θέλουν, ενώ πολλοί γονείς και δάσκαλοι δηλώνουν την στήριξή τους στον 15χρονο μαθητή.

Οι δάσκαλοι που στηρίζουν το κίνημα #ΤαΡούχαΔενΈχουνΦύλο

Το κίνημα ήρθε και πάλι στην επιφάνεια, όταν οι Μανουέλ Ορτέγα και Μπόρχα Βελάσκεθ, δάσκαλοι σε σχολείο στο Βαγιαδολίντ της Ισπανίας, φόρεσαν φούστες. Βέβαια, η συγκεκριμένη στάση των καθηγητών προέκυψε σαν αντίδραση στο bullying που δέχτηκε μαθητής τους, λόγω του ότι φόρεσε μία μπλούζα με στάμπα από anime. Ο Μανουέλ Ορτέγα δήλωσε ότι το «ανελέητο πείραγμα» των μαθητών του απέναντι στον συμμαθητή τους με την «ιδιαίτερη» μπλούζα τον φόβισε, ενώ έγραψε στο twitter, «Ένα σχολείο που εκπαιδεύει με σεβασμό, ποικιλομορφία, συν-εκπαίδευση και ανοχή. Ντυθείτε όπως θέλετε! Συμμετέχουμε στην καμπάνια #ΤαΡούχαΔενΈχουνΦύλο».

Οι δύο δάσκαλοι του σχολείου στο Βαγιαδολίντ, ανέφεραν σε συνέντευξή τους σε ισπανική εφημερίδα πως οι μαθητές τους φαίνεται να έχουν αλλάξει αισθητά τη συμπεριφορά τους στο σχολείο. Παρ’ όλα αυτά, θεωρούν πως υπάρχει μεγάλος δρόμος μπροστά προκειμένου να μην κατακρίνεται η διαφορετικότητα και η ποικιλομορφία στο σχολικό περιβάλλον.