Post main image

Γράφει η Ανθούλα Αλεξιάδου, Φιλόλογος, ιδιοκτήτρια του Owl School

Βαδίζουμε στο δεύτερο μήνα «καραντίνας» και οι δημιουργικές ιδέες όλων μας σταδιακά στερεύουν. Έχουμε δοκιμάσει ήδη πολλούς τρόπους διασκέδασης στο σπίτι, για να ικανοποιήσουμε τα παιδιά και ίσως, το παιδί που κρύβουμε οι ίδιοι μέσα μας. Τι θα λέγατε για λίγη βοήθεια στην ανεύρεση δημιουργικών, διασκεδαστικών και εκπαιδευτικών τρόπων, για να επενδύσετε το χρόνο σας; Ας αφήσουμε κάτω τα κινητά και τους υπολογιστές (που έχουν πάρει φωτιά αυτές τις μέρες) και ας οργανώσουμε μια όμορφη και δημιουργική μέρα, για εμάς και τους αγαπημένους μας ήρωες, τα παιδιά.

Πρωταγωνιστές των ημερών είναι τα παιδιά, που από τη φύση τους είναι υπερδραστήρια, και αδυνατούν να συμβιβαστούν  με την παρούσα κατάσταση, καθώς εκλείπουν από την καθημερινότητα τους όλες οι δημιουργικές δραστηριότητες, όπου διοχέτευαν την ενέργειά τους. Η λύση, για να ικανοποιήσουμε την ανάγκη τους για διασκέδαση και εξερεύνηση, είναι να αφιερώσουμε χρόνο και όρεξη σε αυτά.

 

Παιχνίδι χαμένου θησαυρού… αλλιώς!

 

Ας ξεκαθαρίσουμε αρχικά, πως το παιχνίδι που ακολουθεί μπορείτε να το διαμορφώσετε βάσει των ηλικιακών αναγκών των παιδιών σας. Σίγουρα θα θυμάστε το παιχνίδι του «χαμένου θησαυρού». Παρακάτω παρατίθεται μια παραλλαγή του, η οποία θα ενισχύσει τη δημιουργικότητα των παιδιών σας, θα εξάψει την φαντασία τους και θα βοηθήσει, με τον πιο παιχνιδιάρικο τρόπο, να μην «χάσουν  επαφή» με το γραπτό λόγο και τη νεοελληνική γλώσσα.

Σε πρώτο στάδιο, καλείστε να αναγράψετε σε ένα χαρτόνι κάποιες λέξεις. Χρησιμοποιήστε λέξεις, οι οποίες δημιουργούν στα παιδιά εικόνες, ενισχύουν την φαντασία τους  και είναι εύκολο να συνδυαστούν μεταξύ τους, όπως διάστημα- πλανήτες- γαλαξίας-αστέρια, μάγος-φίλτρο-δάσος-μήλο, βασίλισσα-μακρινή χώρα-στέμμα-ιππότης- σπαθί κ.α. Φυσικά, οι συγκεκριμένες ομάδες λέξεων είναι ενδεικτικές και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιεσδήποτε θέλετε.  Μπορείτε επίσης, να καταγράψετε ονόματα γνωστών ηρώων, που αρέσουν στα παιδιά σας ή τις αγαπημένες τους φράσεις.

Κατά το δεύτερο στάδιο, κρύβετε τις καρτέλες στο σπίτι ή στην αυλή (αν έχετε αυτή τη δυνατότητα), χωρίζετε τα μέλη της οικογένειας σας σε ομάδες και ξεκινάτε την αναζήτηση. Αν δυσκολεύονται οι «παίκτες» να βρουν τις καρτέλες , μπορείτε να τους βοηθήσετε χρησιμοποιώντας τους όρους «κρύο και ζέστη», για να δηλώσετε το μακρυά ή το κοντά, αντίστοιχα.

 

Το δικό σας παραμύθι!

Έπειτα, αφού έχουν  βρεθεί όλες οι καρτέλες, δίνετε τη δυνατότητα στην κάθε ομάδα να καταγράψει 3 λέξεις, που θα ενταχθούν στην ιστορία της άλλης ομάδας.  Μοιράστε χαρτόνια, χρώματα, γκλίτερ στην κάθε ομάδα και ζητήστε να δημιουργήσουν μια ιστορία χωρίς περιορισμούς λέξεων. Ο μοναδικός περιορισμός είναι να χρησιμοποιήσουν όλες τις λέξεις από τις καρτέλες που βρήκαν, γράφοντας ένα παραμύθι, κόμικς επιστημονικής φαντασίας, αστυνομική ιστορία ή οτιδήποτε άλλο ταιριάζει στον δικό σας μικρό συγγραφέα. Οι ιστορίες μπορούν να συνοδεύονται από ζωγραφιές, ενώ αργότερα θα μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε και ως σενάριο, ώστε να δοκιμάσετε τις ικανότητες του παιδιού σας στην υποκριτική.

Σκεφτείτε πόσο τέλειο θα ήταν  να προστεθεί στη συλλογή των  παραμυθιών σας ένα ακόμα που θα αποτελεί «οικογενειακό δημιούργημα» και θα μπορείτε να το διαβάζετε καθημερινά και να προσθέτετε επιπλέον στοιχεία. Δοκιμάστε το και οι μικροί σας  «Κοέλιο» και «Πικάσο» θα ξετρελαθούν, ενώ παράλληλα θα έχετε πετύχει να περάσετε δημιουργικό χρόνο μαζί τους, μακριά από την τηλεόραση. Καλή διασκέδαση!

 

Διάβασε επίσης στο KIDOTMag:

Με αυτό τον τρόπο σίγουρα τα παιδιά θα ξεκινήσουν τις δουλειές του σπιτιού